Aktualizacja wpisu w CEIDG o numer PESEL do 19 maja 2018 r.

Dnia 19 maja 2018 r. upływa18952334_s termin, w którym zgodnie z art. 61 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (t.j. Dz.U. z 2015, poz. 1893), przedsiębiorca powinien uzupełnić wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o  numer PESEL. Obowiązek ten dotyczy przedsiębiorców, którzy rejestrowali swoją działalność gospodarczą, kiedy podawanie numeru PESEL nie było wymagane i do tej pory go nie  uzupełnili.

Jak sprawdzić, czy PESEL jest na wpisie?

1. Znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców na stronie http://firma.gov.pl i zobacz w historii wpisu, czy składałeś jakieś wnioski po 1 stycznia 2012 roku. Jeśli tak – już uzupełniłeś PESEL i nie musisz nic robić.
2. Jeżeli nie składałeś wniosków po 1 stycznia 2012 roku, znajdź swój wpis w bazie przedsiębiorców i zobacz, czy pod statusem działalności jest informacja “wpis nie przeszedł weryfikacji, przyczyna: braku numeru PESEL”. Jeśli jest – udaj się do dowolnego urzędu gminy, żeby uzupełnić dane.
3. Nie możesz znaleźć wpisu lub nie składałeś żadnych wniosków przez CEIDG? Udaj się do dowolnego urzędu gminy, gdzie urzędnik odnajdzie Twój wpis i sprawdzi, czy jest na nim PESEL. Jeśli go nie ma – od razu przyjmie od Ciebie wniosek o zmianę, na którym uzupełnisz brakujące dane.

Przedsiębiorca, który nie zdąży uzupełnić numeru PESEL do 19 maja 2018 r. i jego wpis zostanie wykreślony z urzędu, będzie mógł wystąpić do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o przywrócenie wpisu i umieszczenie na nim brakujących danych. Pismo będzie trzeba przesłać do Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii pocztą lub na adres mailowy podany na stronach CEIDG.

2018-09-25T18:52:36+00:00